Un pugno di moschethe Experiment

A new research [1] has uncovered some  information about charitable giving: attractive, thin, light-skinned females are the most likely to quickly reach their goals. "This is why NGOs spend so much...

A new research [1] has uncovered some information about charitable giving: attractive, thin, light-skinned females are the most likely to quickly reach their goals.

This is why NGOs spend so much time choosing just the right photographs to promote donations,” the author of the study explains. “People respond more, and with donations, to pretty, smiling faces.

So, would you like to join the Experiment? Watch this video

 https://www.youtube.com/embed/sjHu7wDcX6w/?rel=0&enablejsapi=1&autoplay=0&hl=it-IT 

Did you like it? If YES, you can now make a donation to the life-saving works having place in Sahel, through http://www.oxfam.org/en/emergencies/sahel-food-crisis or

http://donazioni.oxfamitalia.org/dona-ora-emergenze.html.

Let’s see how it works. 1,5 million kids from West and Central Africa – like those in the video, yet facing real hunger – will appreciate.

Many thanks indeed,

😀

[1] http://www.care2.com/causes/kiva-lenders-prefer-to-donate-to-pretty-light-skinned-african-women.html#ixzz1qzlHvicl

Entra nel club de Linkiesta

Il nostro giornale è gratuito e accessibile a tutti, ma per mantenere l’indipendenza abbiamo anche bisogno dell’aiuto dei lettori. Siamo sicuri che arriverà perché chi ci legge sa che un giornale d’opinione è un ingrediente necessario per una società adulta.

Se credi che Linkiesta e le altre testate che abbiamo lanciato, EuropeaGastronomika e la newsletter Corona Economy, siano uno strumento utile, questo è il momento di darci una mano. 

Entra nel Club degli amici de Linkiesta e grazie comunque.

Sostieni Linkiesta